Транссибирская железнодорожная магистраль. Транссиб.
ТУРЫ ПО ГОРОДАМ РОССИИ
ТРАНССИБИРСКАЯ МАГИСТРАЛЬ
ТРАНССИБ. МАРШРУТ. ГОРОДА. ОСТАНОВКИ.
Транссибирская железная дорога считается самым длинным железнодорожным
маршрутом в мире, проходя через Уральские горы, простирается по хвойным лесам
Сибири. Имея общую протяженность 9259 километров, он отправляется от Московского
Ярославского вокзала, проходит через Казань, Екатеринбург, Новосибирск, Иркутск,
Читу, Хабаровск и достигает Владивостока. Процесс строительства Транссибирской
магистрали чрезвычайно сложен, так как многие реки, озера, горы, суровый климат
могут стать самой большой проблемой. Проектная скорость железной дороги
составляет 80 километров в час, что занимает около семи дней и шести ночей от
Москвы до Владивостока.
История создания Транссибирской железнодорожная магистраль удивительна и
наполнена захватывающими событиями. Строительство началось в 1891 году по указу
императора Александра III, и велось параллельно с западной и восточной сторон,
чтобы ускорить процесс строительства. Великая русская река Амур, многие другие
водные преграды представляли собой значительные вызовы для инженеров и рабочих.
Благодаря неуклонной решимости и инновационным методам, таким как прокладка
лестниц, туннелей и мостов, возник шедевр инженерии, соединяющий европейскую
часть России с ее дальневосточной границей.
Проезд по Транссибирской магистрали – это не просто поездка из одного города
в другой, а настоящее путешествие. Пассажиры знакомятся с городами, большими и
маленькими станциями. Остановки на таких станциях, как Иркутск, Владивосток или
Новосибирск, позволяют окунуться в местные традиции и образ жизни. Кроме того,
панорамные виды на заснеженные вершины гор, бескрайние леса и таежные равнины
создают незабываемые впечатления и вызывают восхищение у путешественников.
Путешествие по Транссибу — это не только возможность увидеть бескрайние
просторы России, но и уникальный опыт общения с людьми, которые становятся
частью вашего путешествия. В поезде, среди попутчиков, легко завести знакомства:
одни делятся историями о своих путешествиях, другие — рецептами бабушкиных блюд.
На каждой остановке у вагона встречают торговцы с горячей едой и ароматным чаем,
что делает поездку ещё более уютной.
Станции по пути полны жизни и духа местной культуры. Здесь можно купить
сувениры, отражающие уникальность регионов: резные чурки, яркие платки и калачи,
пропитанные историей. Каждое взаимодействие, каждая минута на пути к своему
пункту назначения становится значимым моментом, открывающим дверь в мир традиций
и культурных особенностей, которые вы привезёте с собой в сердце.
Трансмонгольская и
Трансманьчжурская ветви Транссибирской железной дороги
добавляют новые горизонты для изучения других стран и народов. Трансмонгольская
железнодорожная линия через Монголию приводит путешественников в сердце степей,
к историческим местам, связанным с великими кочевыми народами, такими как
империя Чингисхана. Трансманьчжурская железнодорожная линия , пролегающая через
Китай, предоставляет возможность для знакомства с древней культурой и величием
Поднебесной, начиная с Пекина и других культурных центров. Обе ветки обогащают
само путешествие, делая его не только длинным в километрах, но и насыщенным в
культурном и образовательном плане.
Транссибирская железнодорожная магистраль по-прежнему остается главной
артерией, связывающей части российского пространства, а также выступает торговым
коридором между Европой и Азией. Железнодорожный маршрут продолжает играть
большую роль в международной логистике, культуре и экономике в 21 веке.
ТРАНССИБ. ЦИФРЫ И ФАКТЫ.
Length
9288.2 km (5772 miles) by the main passenger way. It's largest railway in the world. Beginning at Yaroslavsky terminus, Moscow - Vladivostok terminus. On January 1, 2001 is electrified on the Transsib 9019 km, or 97,1% of whole length of the railway (there was only one non-electrified section Guberovo - Ruzhino - Sibirtsevo on the Far East Division in length 270 km).
Beginning of construction
31st May 1891 when Tsar Nicholas I laid the foundation stone near Vladivostok and the work began and continued for fourteen years until 1901, when the East Chinese section was completed linking Russia with China.
End of construction
18th October 1916, when the bridge across
Amur river was finished near Khabarovsk. But it was only the end of the
first section as others followed during the decades.
Travel along the Trans-Siberian Railway is usually
undertaken from west to east, though it is quite possible to go in the
opposite.
Territories
The Transsib crosses territory of 20 regions of the
Russian Federation (14 - oblasts, 3 - krai, 2 - autonomy republics and 1 - autonomy oblast): Moskovskaya, Vladimirskaya, Yaroslavskaya,
Kostromskaya, Kirovskaya oblasts, Udmurtskaya republic, Permskaya, Sverdlovskaya, Tumenskaya, Omskaya, Novosibirskaya, Kemerovskaya
oblasts, Krasnoyarskiy krai, Irkutskaya oblast, Buryatskaya republic, Chitinskaya, Amurskaya oblasts, Jewish autonomy oblast, Khabarovskiy
krai and Primorskiy krai.
Cities
89 cities are located on the Transsib: 5 cities with the population over 1,000,000 peoples (Moscow, Perm,
Yekaterinburg, Omsk, Novosibirsk), 9 cities with the population from 300,000 up 1,000,000 peoples (Yaroslavl, Kirov, Tyumen, Krasnoyarsk,
Irkutsk, Ulan-Ude, Chita, Khabarovsk, Vladivostok) and 75 cities with the population less then 300,000 peoples.
Rivers
The Transsib crosses 16 large rivers: Volka,
Vyatka, Kama , Tobol, Irtysh, Ob', Tom', Chulym, Yenisei, Oka, Selenga, Zeya, Bureya, Amur, Khor, Ussuri; and along the length of 220 km passes
on the coast of Baikal lake and 39 km on the coast of Amursky Bay of Japanese Sea. Amur is the widest of them, nearly 2 km)
Other routes.
There is only one Transsiberian Railway but different
routes are possible. The main route between Moscow and Vladivostok is
usually taken by travelers.
The Trans Mongolian Line was built from 1940 to
1956 between Ulan-Ude at Lake Baikal's eastern shore and the Chinese capital Beijing. From Ulan-Ude the tracks go south, towards Mongolia,
crossing the large Gobi dessert and finally ending up in Beijing, China. This route has a length of 7867 km (Moscow - Beijing). One speciality
you should see is the changing of the chassis at the Chinese border because of different width of the tracks in China and Russia.
The Trans Manchurian Line which coincides with
the Trans-Siberian as far as Tarskaya, a few hundred miles east of Baikal. From Tarskaya the Trans-Manchurian heads southeast into China
near Zabaikalsk and makes its way down to Beijing. This route has a length of 9001 km (Moscow - Beijing).
The Baikal Amur Magistrale (BAM) was started in the 1930s and officially opened 1984 after decades od sporadic work. It
started in Taishet and reaches the Pacific ocean northeast of Khabarovsk, at Sovetskaya Galan. The 3.843 km long BAM runs several
hundred km north of and parallel to the Transiberian Raiway. Even today, the BAM is not complete as one tunnel still has to be finished. This
route is hardly found in any of the travel agency brochures outside the CIS. The reason for this is that there is actually no train doing the
entire track. You have actually to hop different trains and sometimes even take the bus.
Enjoy journey
Russia's Trans-Siberian Railway has long been an
almost mythic experience. It is the longest continuous rail line on
earth, each run clattering along in an epic journey of almost six
thousand miles (or more then nine thousand kilometers) over one third of
the globe. For most of its history, the Trans-Siberian journey has been
an experience of almost continuous movement, seven days or more of
unabated train travel through the vast expanse of Russia. A great part
of the pleasure of such a trip is simply sitting back and watching the
land go by. However, most travelers on the Trans-Siberian find that
interaction with other passengers, both Russians and tourists, is what
makes the trip an unforgettable experience. Today, with far fewer travel
restrictions, it is possible to use the rail journey as the core of a
more varied tour. Travelers can enjoy stopovers in many of the Russian
cities and towns along the route, from the historic Volga port of
Yaroslavl to Irkutsk and the scenic Lake Baikal region. The
Transsib pass through territory
of two continents: Europe (0 - 1777 km) and Asia (1778 - 9289
km). On Europe contain 19,1% of lengths of the Transsib; on Asia,
accordingly - 80,9%. Stome memorial "Border Europe - Asia" is
placed on the 1777/1778 km near Pervouralsk city.